mandag 18. juni 2012

Som fisken i vannet

Som fisken i vannet
Vi har intervjuet Silje – Marie som går på Breidablikk ungdomsskole i åttende klasse. Hun går på svømming, og hun har gått der i nesten 5 år.  
-        Jeg vil forsette å svømme, så vil jeg bli trener.
Hun har lite fritid fordi hun trener mye. Hun trener opptil fem dager i uka. Det er mandag, tirsdag, onsdag, torsdag og lørdag. 
Har du vært med på mange konkurranser? 
-        Det er ca. en konkurranse hver måned, og jeg er med på alle konkurranser.  På starten av konkurranser får man en deltakerpokal. Men på de litt større stevnene får man penger. Jeg har pokaler, og noen medaljer, og så har jeg vunnet noen penger da. 
På stevnene handler det om å slå sine egne rekorder. Men noen ganger vinner jeg heatet mitt. Man vinner aldri en konkurranse, men en øvelse.
-        Jeg spurte vennene mine om de ville begynne på svømming sammen med meg. Men ingen ville. Men jeg har blitt veldig godt kjent med alle på partiet mitt. Og nå går jeg på elite, altså det beste laget. 

Hun liker best å svømme bryst. Og det lengste Silje-Marie har svømt er 5800m på en trening.
 
Det siste vi spør henne om er om hun har noen forbilder, og det har hun:
Mitt forbilde er Alexander Dale Oen. Han har alltid vært mitt forbilde, og selv om han er død vil han alltid være en stor person for meg.

Skrevet av Luna og Vilde J.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar