fredag 30. mars 2012

Intervju med Erik Solbakken

 
 

    =


Fra Gardsgutt til TV- Kjendis

Det er vel ingen Gårdsgutt, eller Gårdsjente som starter det nye livet med å være TV-kjendis, eller noe av det der? Jo det klarte Erik Solbakken. Fra en liten Gårdsgutt til en stor TV-kjendis(programleder). Han regnes også som en komiker.
Jobben hans er å være programleder på NRK. Han begynte med å jobbe på Barne-TV.  Han fikk jobben ved å sende en søknadsvideo til NRK, også skulle han på audition, for NRK trengte noen nye som kunne være programleder for Barne-TV, og Erik fikk jobben til slutt.
Erik er utrolig glad i dyr, og hans favorittdyr er ku. Hans første jobb var bonde(på en måte), fordi har var oppvokst på en gård og med dyr. Erik sier: - Jeg har aldri søkt på en jobb og ikke fått den.
-          Hvilket år er du født i, og hvilken måned?
-          Jeg ble født i 1989 17. november, svarer Erik
Det beste Erik solbakken liker ved jobben er å finne på mye artig og gjøre masse scener med skjult kamera. Han har gjort masse skjult kamera i sine programmer som for eksempel: Krem Nasjonal spesielt i sangene hans og musikkvideoene også i det nye programmet Popstokk der han spiller en taxi sjåfør og Kjærlighets mannen. Til våren skal Erik starte den nye sesongen av Popstokk. Popstokk sesong 2.

Erik har vært programleder i mange programmer, men det beste og morsomste var å være programleder i eurovisjon Song Contest 2010, i Norge. Erik synes det var litt skummelt i starten, men når han kom seg på scenen var det bare gøy (-selvfølgelig, sier han), men var litt nervøs i starten og da. Erik takket ja til jobben fordi det hørtes veldig spennende ut og han måtte bare ta sjansen.
I programmet Krem Nasjonal har han spilt en serie som heter Hannah fra Tana. Det handler om en engelsklærer som alltid har hatt en ønske om å bli popstjerne. Engelsklæreren kler seg ut som damesanger og deltar i en talent konkurranse. Hun(han) vinner. En av elevene avslører han men lover og ikke si noe hvis han får vite alle glosene og alle fasitene på alle lekser. Hun blir berømt i hele Norge og lager nye sanger, men å være berømt er ikke alltid lett. Erik synes det er var veldig stressende å spille Hannah Fra Tana. –Jeg må alltid være litt kapp med å få på meg all sminken og klærne, og så jeg være kjapp med å få av sminken og klærne.
Erik har en del fritid og da pleier han og: gå på tur, stå på ski, spille fotball, være med venner og dra opp til Hemsedal for å besøke foreldrene hans, og gården hans. Erik har blitt spurt mange ganger om han vill være med i mange programmer som: Skal vi danse, torsdag kveld fra Nydalen og litt konkurranse for kjente folk. Han har også blitt spurt om å få bli med i Fritt vilt III, men det var ikke noe for Erik. Han var med på audition med en scene når han skulle gråte og det var veldig flaut så jeg bare gjorde det så dårlig jeg kunne så jeg slapp rollen, forteller han. Men han har også blitt spurt om å få være med i en tegnefilm, der han skal ha stemmen til hovedrollen i filmen.
-Hvor gammel var du da du traff din første kjærlighet?
- Jeg var 13år gammel da jeg traff min første kjærlighet.
- Hva het hun?
- Hun het Kristin.
Erik har jobbet med flere morsomme personer, men den morsomste Erik syns det var gøy å jobbe med er Thomas Numme.
Erik er veldig fotballdilla. Hans favorittlag er Aston Villa og Sandefjord.
-Hvor mange land har du vært i?
- Jeg har vært i sånn cirka 12 land, husker ikke helt.
-Erik har tenkt å jobbe i TV veldig lenge, men kanskje ikke hele livet, så langt har han ikke tenkt eller kommet.
Erik har opplend veldig mange flauser, men det flaueste var at han trodde legen skulle måle temperaturen hans for han var veldig syk. Han tok buksa den, men like før han skulle ta ned bokseren sa legen veldig kjapt at han ikke skulle måle temperaturen i rumpa men i MUNNEN!

Laget av Vilde Solbakken.









Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar