mandag 16. oktober 2017

Høstsuppe 2017





Høstsuppe 2017


 

Dette handler om høstsuppa 2017. Vi viser bilder av forskjellige meninger og intervjuer noen helt randome i skolegården. Vi fikk et intervju på lærerværelset og fikk noen svar på intervjuene i skolegården. Det var mange forskjellige meninger. Vi skriver også litt om kokkene, og kokkesjefen.

 






 


Intervju med Felix 

 


 


  • Hva heter du? Felix.
  • Hvilken klasse går du i? 6.klasse
  • Er du glad i M&H? Ja, her får jeg øve meg for jeg vil bli kokk når jeg blir stor!
  • Er det gøy med M&H? Ja, veldig!
  • Tror du suppa blir en suksess? Ja det tror jeg, fordi jeg og vennene mine har lagd den!
  • Tror du det blir bedre suppe i år enn i fjor? Ja, det tror jeg!

 


Intervju med Kokkesjefen

 

  • Hva synes du om små kokkene? De er ivrige å flinke på kjøkkenet.
  • Tror du vi kommer til å slå fjorårets høstsuppe? Satser på det, kommer til å bli kø til vært trinn.
  • Tror du suppa blir bra? Suppa blir helt på topp. FAU har jo lagd den i alle år, men de to siste åra har 6. Trinn lagd den.
  • Hva synes du om den nye kokkeboka, Matopedia? Matopedia har mange oppskrifter og er veldig moderne, og kommer til å bli bra.

 

Intervju med mamzen og snuppa

Kjersti: Høstsuppa var kjempegod!
Tuva: jeg liker ikke pølser så jeg gir dem til mamma, men suppa var god.
Tuva: Det er kjempe digg og ha mamma her!



Intervju med Simen og Oliver



 

  • Hva heter dere? Fadder: Simen. Fadder barn: Oliver
  • Likte dere suppa? Simen: jeg liker ikke høstsuppa, men jeg syntes rundstykkene var veldig gode. Oliver: Jeg likte høstsuppa, og syntes pølsene var best.
  • Er du fornøyd med fadderbarnet ditt? Simen: Jeg er veldig fornøyd.
  • Er det gøy? Simen: Ja det er veldig gøy!
  • Hvor ofte burde vi ha suppe? Oliver: suppe vært år! :D
  • Burde vi ha mer suppe? Oliver: Skulle ønske at man kunne få mer enn en kopp. For eksempel 50000000000000000000000000000000000000000000000000000 kopper pr. person! :D
  • Vil dere ha noe annet en høst suppe? Simen: Skulle ønske det var høst vafler istedenfor høstsuppe. Og at vaflene kunne være gratis! :D
  • Er Oliver snill? Simen: Han er kjempe snill og finner på mye rart! Han tuller veldig mye, men det er bare gøy! 😜😉

 

 

Intervju med Kristian/Lærer

 

  • Likte du suppa? Ja! Kjempegod, mye forskjellig oppi!

  • Syntes du vi burde ha høstsuppe mer enn en gang i året? Ja, flere ganger i året! Det hadde vært digg! :D
  • Når begynte du å jobbe på Mosserød? Jeg begynte dette året, jeg trives veldig godt her.
  • Er det noe du syntes vi burde forbedre med suppa? Jeg synes kanskje at vi burde ha kjøttbiter oppi i suppa sånn at det blir sodd.
  • Synes du vi burde ha halvparten kjøtt og halvparten pølsebiter? Helt klart! :D
  • Det var mange som syntes rundstykkene var tørre i år. Hva synes du? Rundstykkene var litt tørre, men mye bedre når du stappa det oppi suppa! :D
  • Synes du de som har laget suppa har vært flinke? Helt klart! De gjorde en brilliant jobb! :D
  • Skulle du ønske vi hadde mer suppe? Ja så klart! Gjerne mye mer!
  • Er det noe annet du skulle ønske vi hadde? Ja, flere felles ting! Fordi det er så koselig!

 

 




Takk til: Felix, Sissel, Tuva, Mamsen/Kjersti, Oliver, Simen og Kristian.

Takk til Theoline og Sara Marie fra 6. trinn for å skrive! Håper dere likte det!

 

 

 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar