mandag 4. april 2016

Miljøfyrtårnskole





I høst ble vi en miljøfyrtårnskole, det vil si at vi må ta vare på skolen vår. Vi har intervjuet vaktmesteren som kan masse om dette.

-Hva er navnet ditt?

-Jeg heter Peter.

-Hvor lenge har du jobbet her?

-Jeg har jobbet her i 9 år.

-Hva er miljøfyrtårnskole?

-Miljøfyrtårnskole er å ta miljøansvar i hverdagen. F.eks. å skru av lys eller kildesortere. 

-Hvorfor ble vi en miljøfyrtårnskole?

-Sandefjord kommune sa at alle skoler i Sandefjord måtte bli det, og vi dannet en gruppe med rektor, lærere og vaktmester og arbeidet med miljøet.

-Hva måtte du gjøre for at Mosserød skulle bli en miljøfyrtårnskole?

-Jeg måtte sette opp avfallsstasjoner og jeg må regulere lyset på skolen

-Hva er det verste med jobben?

-Det er at elever ikke hører på meg når jeg snakker til dem!

Laget av Mia NA og Sindre A-H

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar