tirsdag 2. september 2014

BIBASS.-INTERVJU


                               

Vi har i dag intervjuet to av de nye bibassene fra 6. trinn, Stian og Kaja. De sier mange ganger at de liker å rydde i bøkene. De liker å lese krim og spennende og morsomme bøker.

 
Hvorfor hadde dere lyst til å bli bibass.?

«Eh, fordi jeg liker å rydde i bøkene,» sier Kaja.

«Fordi det var en bibass. som sa at jeg passet til jobben,» smiler Stian.

Hva er det som er gøyest med å være bibass.?

«Eh, det er gøyest å rydde i bøkene,» sier Kaja usikkert.

«Jeg synes at det er gøy å se at barna leser de samme bøkene som jeg leste når jeg var på dem sin alder,» sier Stian tankefullt.

Hvor lenge har dere hatt lyst til å være bibass.?

«Siden tredje klasse,» sier Stian fort.

«Fjerde,» sier Kaja enda fortere.

Hvordan var bibass.-kurset?

«Det var gøy å rydde i bøkene som folk hadde satt feil,» ler Stian.

«Det var gøy og lærerikt,» ler Kaja også.

Har dere lyst til å søke om det samme neste år?

«JA!» roper begge to i kor.

Hva er den beste boka dere har lest noen gang?

«Frøken detektiv nr.6,» sier Kaja

«Hunger games,» Sier Stian.

 

Skrevet av Anders og Mikkel

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar