onsdag 17. september 2014

Besøk på 5.trinn


 

I dag hadde 5.trinn besøk av Kjell Arne og Hanne Lise fra "Ungt entreprenørskap". De snakket om vårt lokalsamfunn. Under står det noen få spørsmål de rakk og svare på før de måtte gå og ta en matbit.


Hvorfor kom dere hit i dag?

-Vi kom for å snakke om lokalsamfunnet vårt, sier Kjell Arne.

Hva var oppgavene elevene fikk når de måtte jobbe i grupper?

-De skulle bestemme hva slags nyttig butikk det skulle komme i et nytt lokale, sier de samtidig.

Hva jobber dere med?

Kjell Arne jobber med skatteinnbetaling og Hanne-Lise jobber med hvor skatt som skal betales.

Hva var det som gjorde at dere vill jobbe med akkurat dette?

-Jeg har alltid vært opptatt med tall og regnskap, sier Kjell Arne.

-Jeg har utdanning med regnskap, jeg tenkte ikke over at jeg ville bli dette når jeg var 11 år, men så prøvde jeg det og syntes det var gøy, og nå har jeg utdanningJ

Var det gøy og være på besøk hos 5.trinn?

-Ja vi syntes at det var veldig koselig og hyggelig. D

e var veldig ivrige
J sier de begge.

 
Skrevet av Sarah og Kaja
 

 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar