torsdag 11. februar 2016


           -Wenche Myrhe-


Lørdag 12. desember hadde Wenche Myrhe en konsert på Hjertnes sammen med barnekoret på Sandefjord kulturskole. Som eneste journalist blant koret fikk jeg lov til å intervjue kjempehyggelige Wenche Myrhe back stage. Det var veldig gøy og det syntes Wenche Myrhe også.  

Det første jeg lurte på var hvordan karrieren hennes hadde startet.

Wenche Myrhe svarte at den startet da hun var 7år og da sang hun på noe som het Bjølsen for de som kjører trikk og buss, og der var pappaen hennes på dagtid og kjørte buss og så spilte han på kvelden. Der var den første opptreden hennes da hun var 7år sammen med pappaen sin på trekkspill.

 Videre spurte jeg henne: Hva var dine favorittfag på skolen?

-Jeg var veldig glad i skolen men jeg sang jo så mye for det ble jo etter vert jobben min, så jeg var egentlig glad i alle fag men jeg var veldig glad i gym og trening, leire også var jeg veldig glad i å skrive stiler.

Jeg lurte på hvordan det var på skolen?

Wenche svarer: -Jeg tror jeg var ganske flink jeg helt til jeg kom til gymnaset, siste året på gymnaset siden jeg ville bli lege og da fikk jeg problemer med å følge pensum fordi jeg var så mye borte fra skolen og filmet og laget reviret og da tok jeg privatundervisning ved siden av, men så ble det så voldsomt med meg så jeg strøk i nynorsk til Atchum når jeg var russ og da kunne jeg vente et halvt år til jeg kunne ta det faget på nytt igjen men så vant jeg en sto konkurranse i Europa og så ble jeg nummer 1 på listen og da var det litt vanskelig å gå på skole så da fant jeg ut at nå skal jeg snakke med familien og da sa de.:-Nei nå må du utnytte det du har fått. Og jeg er her ennå.

-Hva er det beste som har skjedd i hele ditt liv?

-Det er nok da jeg fikk de fire flotte barna mine det er nok den fineste tingen som har skjedd i livet mitt og det er det som betyr mest, men samtidig betyr det jo veldig mye for meg. Gleden om å få lov til å opptre for lidenskapen min nå. Det er veldig spennende så alt jeg klarer, at jeg har lyst til å holde på ennå, å finne på nye ting og det er veldig gøy.

-Hva ønsket du å bli når du ble stor, hva ville du mest?

-Det jeg ville bli når jeg ble stor var å følge hjerte mitt til å synge, men jeg måtte jo ha et yrke som jeg skulle ha som mål, og det var å bli barnelege men jeg klarte å bygge et barnesykehus når jeg var 18år i Gaza og da hjalp jeg veldig mange barn den gangen. Så da har jeg gjort noe ganske fint allikevel, selv om jeg ikke ble lege.

-Hvem var idolet ditt, og hvorfor?

-Jeg tror faktisk jeg har hatt noen idoler fordi jeg reiste så mye rundt, og da var jeg så heldig å møte alle disse store som jobbet, og spennende artister så jeg tror jeg har latt meg inspirere litt av vær, men jeg er jo veldig glad i Tina Turner, Michael Jackson, og når jeg har så mange barn så har jeg også fått lov til å omgi meg lenge mennesker bestandig så det er veldig gøy.

-Hvis du hadde endret veden hva ville du endret, og hvorfor?

-Det de alle lengter etter er jo fred for jeg tror vi har det godt så kan vi løse det andre, så det er et så stort spørsmål så da kan jeg bare svare på det, så får vi tenke over det alle sammen.

-Har du noen gang blitt mobbet?

-Nei jeg tror ikke det, jeg har i hvert fall ikke lagt merke til det, jeg tror vi ikke gjordet det på skolen jeg gikk på Kjelsås barneskole, og nei det. Og jeg tror vi har tatt vare på hverandre veldig og vi unngikk det, det var forskjellige gjenger og vi hadde det gøy. Vi inkluderte hverandre, så jeg kan ikke huske noen i klassen som ble mobbet noen gang. Jeg møtte de jeg gikk på folkeskolen med, vi møttes for en uke siden og det er 61 år siden vi begynte på skolen og alle de jentene møtte jeg igjen, og der snakket vi om det at ingen ble mobbet og det var veldig flott. Vi hadde nok et spesielt miljø, siden vi hadde havnet på en liten skole.

-Hva ønsker du deg?

-Jeg ønsker meg tid og hygge med familien.



Skrevet av: Sindre B-K

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar