torsdag 11. desember 2014

Kveldens brannmann!

                     

 «En kvinne i 30-årene er tatt hånd om av ambulansepersonell etter å ha fått i seg litt røyk.» Dette sier operasjonsleder Jan Kristian Johnsrud i Vestfold politidistrikt til Sandefjors Blad.
Lærer Helene på 4. trinn på Mosserød Skole slukket egenhendig en brann i går kveld i Feltspatveien. Brannen oppsto i et soverom i andre etasje. Dette rommet var det eneste stedet som gjorde skade og hvor brannen var åpen. Brannen skal ha startet i en panelovn på soverommet til Helene.
 
Hva følte/tenkte du da du så brannen?
Svar:-Jeg tenkte ikke så mye. Jeg tok bare brannslukningsapparatet, slukket brannen og tok barna mine ut. Jeg ble først redd da politi, Ambulanse og brannvesenet kom.
Hvordan ble du skjekket for røyk?
Svar:-De tok på meg luftmaske i ambulanse.
Har du gått på brannredningskurs?
Svar:-Lærerene har vært  på kurs på skolen. Det er bra!
Helene har et brann-tips:
-Sjekk brannvarsleren din og vit alltid hvor brannslukningsapparatet er.

                       
Skrevet av Mikkel

                          Brannmannskapet går inn i huset til helene.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar