onsdag 19. november 2014

Intervju med Sykkelglede


FAU har i samarbeid med Sykkelglede sponset Mosserød skole med to sykler til fjerde og oppover. Hedvig (FAU-leder) kjørte oss til Sykkelglede for å se på sykkelmonteringen og for å intervjue Jan Olaf.



Hvorfor ville dere sponse sykler til oss?
Jan: - Jeg kjenner Mosserød veldig godt så det er derfor vi sponsa de.

Hva er det viktigste å huske når man sykler?
 Jan: - Det er å være forsiktig i trafikken.

Hvor lenge har du drevet med å montere sykler?
Jan: - Jeg begynte da jeg var tretten år for tjue år siden.

Hva liker du med jobben din?
Jan: - Hver dag kommer det sunne og friske mennesker for å bli enda sunnere og friskere.

Sykler du mye?
Jan: - Alt for lite! Jeg har akkurat nå to sykkelbutikker, har tre barn og en hund, og jeg jobber nesten dobbelt så mye som det som er vanlig. Så jeg har ikke så mye tid til det.  


Han sier at han har vært på ca. 180 skolebesøk, men Mosserød var den beste skolen. I butikken har han en hund som heter Molly. Den er kanskje den eneste hunden i byen som har visittkort. Og han sier at alle femteklassingene på Mosserød skal få sykkellykter på sykkelen! Han sier også at den 1. desember kommer syklene. Han har også laget og designa syklene.  

Skrevet av Mikkel og Anders

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar